loading...

پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه قهدریجان

خطبه های نماز جمعه 19 دی 1393خطبه اول: خودم و همه ی شما  عزیزان را به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات دعوت می کنم چرا که خداوند در قرآن می فرمایند کسی که تقوای الهی را رعایت کند کارها برآن آس

hadyan بازدید : 201 شنبه 20 دی 1393 نظرات (0)

خطبه های نماز جمعه 19 دی 1393

خطبه اول:

خودم و همه ی شما  عزیزان را به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات دعوت می کنم چرا که خداوند در قرآن می فرمایند کسی که تقوای الهی را رعایت کند کارها برآن آسان می شود گشایش در زندگی او ایجاد خواهد شد.  بحث ما در خطبه های اول  نماز جمعه پیرامون روابط سالم در خانواده بود.

امروز چون روز میلاد با سعادت پیامبر رحمت(ص) است. مولودی که در طول تاریخ مبارک ترین مولود است در رابطه با سجایای اخلاقی و خانوادگی آن حضرت که در رابطه با مسائل و روابط خانوادگی نیز هست مصدع وقت شما خواهیم بود. از زمان حضرت آدم تا دنیا دنیاست هیچ شخصیتی موثرتر و با نفوذتر و تاثیرگذارتر از نبی مکرم اسلام(ص) نبوده و نخواهد بود تاثیر  پیامبر اسلام(ص) از همه بیشتر بوده است.

ما از شخصیت جهانی پیامبر(ص)، از شخصیت وصی او علی بن ابیطالب(ع) و شخصیت فاطمه زهرا(س) و ائمه طاهرین(سلام ا... علیهم اجمعین) می توانیم استفاده کنیم نه تنها برای درست کردن خانواده ها نه تنها  برای حل کردن مشکلات خانواده ها  بلکه با آن شخصیتها می توانیم دنیا را آباد کنیم. کلام و مرام و پیام پیامبر(ص) ما را در رسیدن به قله های انسانیت کمک می کند. ای آزادگان دنیا که دوست دارید آزاده باشید دوست  دارید در جهت اهداف آفرینش و خلقت زندگی کنید، دوست دارید به قله های کمال انسانیت برسید، پلکان رسیدن به این موارد توجه به آموزه های وحیانی است. توجه به سیره زندگانی پیامبر(ص) است، آن می تواند ما را به قله های انسانیت برساند. از پیامبر بزرگ اسلام(ص) سوال کردند: یا رسول ا...(ص) بدیمنی چیست یا بد شگونی چیست؟ فرمودند:   بدیمنی یا بدشگونی، بداخلاقی است. پیامبر بزرگ اسلام(ص) که برای ما اسوه حسنه است بسیار خوش اخلاق بودند بهترین اعمال  را فرمودند خوش اخلاقی است. چقدر در یک خانواده خوش اخلاقی می تواند موثر باشد؟

 کسی که اخلاقش بد باشد خودش را عذاب می دهد. بهترین اعمال خوش اخلاقی است. در پیشبرد اسلام هم اخلاق پیامبر(ص) هم بیشتر از ثروت خدیجه و شمشیر علی(ع) کارساز بود. خیلی در پیشبرد اسلام موثر بود. سعدی بیان می کند:

    اگر ز دست بلا بر فلک رود بدخوی       زدست خوی بد خویش در بلا باشد

آدم بداخلاق اگر به آسمانها هم برود بوسیله بداخلاقی اش نابود می شود. و پیامبر(ص) فرمودند:

انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق. من مبعوث شدم تا مکارم اخلاق را تمام کنم و    هر چه از زیبایی و کمالات انسانی بخواهیم در مرام و سیره پیامبر اسلام(ص) قابل مشاهده است .

شیخ الرئیس ابوعلی سینا 20 سالش نشده بود که علوم زمان خود را فراگرفته بود در علوم طبیعی در علوم ریاضی سرآمد معاصرین خودش شد. به مجلس درس ابن مسکویه دانشمند معروف وارد شد با کمال غرور یک گردو را انداخت جلوی ابن مسکویه و گفت: آقای ابن مسکویه اندازه مساحت این گردو را برای من محاسبه کن. ابن مسکویه کتاب طهارت الاعراق را که در علم اخلاق بود جلوی ابن سینا قرار داد و گفت: تو اول خودت را اصلاح کن تا من مساحت این گردو را تعیین کنم. ابوعلی سینا می گوید از آن به بعد که استاد کتاب را به من داد و گفت تو اول خودت را اصلاح کن و بعد من مساحت گردو را حساب کنم، شرمنده شدم و راهنمای اخلاقی من این کتاب و این جمله در طول عمرم است.

 اخلاق در خانواده، جامعه و نظام بین الملل لازم و ضروری است. باید اخلاق و جوانب اخلاقی رعایت شود. قرآن و آموزه های وحی در کلام و سیره پیامبر(ص) برای عمل کردن است این موارد نباید در لابه لای کتابخانه ها و در کتابها بماند و مورد استفاده قرار نگیرد. آنها نشستند که موارد مهم اخلاقی را به ما نشان می دهند در زندگی روز مره و در جمع که قرار می گیریم بعضی وقتها چیزهایی که برایمان مهم نیست ،مهم جلوه داده می شود یک چیز هایی که نمره ندارد برایمان نمره پیدا می کند یک چیز های مهم و با ارزش که در عالم عرش مهم است و مورد توصیه است انها بی ارزش می شود چه کسی است که سره را از ناسره تشخیص دهد؟ کدام کلام است که باعث می شود ما از چشم خدا نیفتیم ؟کلام و مرام پیغمبر و کلام قران . چیزهایی را بنویسم و بخوانیم کارهایی را انجام دهیم که روز به روز احساس کنیم داریم انسان تر می شویم انسانیتمان دارد بالاتر می رود هیچ وقت ماهواره ها و شبکه های مجازی انسانیت جامعه را بالا نمی برد در خیلی از مهمانی ها و صله رحم ها به جای احوالپرسی و در دل و شنیدن و صحبت های عاطفی سرشان توی موبایلشون است این موبایل ،اینترنت و شبکه های مجازی نمی تواند ما را رهنمون کند به انجایی که قرار است برویم انسانیت جامعه را اضافه نخواهد کرد .

زن و شوهر ارزشمندترین سرمایه شان دینداریشان است .پیامبر اسلام(ص) فرمود ند: من رزق الدین رزق خیر الدنیا و الاخره. کسی که دینداری ارزانی و روزی اوباشد، خیر دنیا و آخرت به او روزی داده شده است. چیزی که بر دینداری ما بیفزاید را دنبال کنیم. توحید محوری، خدا محوری، قولو  لا الا الله تفلحوا، این اولین رسالت پیامبر(ص) بود که مردم را از شرک ،تزویر و ریا نجات دهد. نفی الهه های کفر شرک و تزویر این اولین رسالت پیامبر بود.

دومین رسالت پیامبر(ص)، بعد از توحید و ابلاغ و وحدانیت خدا، دومین رهاورد وجود مبارکشان اتحاد و همدلی بود که در خطبه دوم بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت و  و الف بین قلوبهم لو انفقت ما فی الارض جمیعا ما الفت بین قلوبهم و لکن ا... الف بینهم انه عزیز حکیم (سوره انفال ،آیه63).

خدا دلهای مردم را بعد از پیامبر(ص) الفت داد و بین آنها الفت ایجاد کرد و اگر تو ای پیامبر از آنچه در زمین است انفاق می کردی، با مال که نمی شود تالیف قلوب کرد.

بعد می فرمایند: فبما رحمه من ا... لنت لهم و لو کنت فظاً غلیظ القلب لا انفضوا من حولک

رحمت خداست به تو که دل نرمی و دل نازکی داری و پیامبر رحمتی. اگر یک آدم سختدل و سنگدلی بودی اینقدر مردم دور تو جمع نمی شدند و از دور تو پراکنده می شدند.

اگر آدمیان در مدار توحید قرار بگیرند در مدار سیره و فرمایشات پیامبر (ص)قرار بگیرند واجد تمام ارزشهای الهی می شوند می توانند همه ارزشها را داشته باشند و تمام ارزشهای انسانی را داشته باشند و اگر از مدار توحید خارج شوند و در مدار ارزشهای شرک ضد اخلاقی قرار بگیرند واجد همه پلیدیها و ضد ارزش ها می شوند.

انسان تا بی نهایت می تواند انسان باشد می تواند از ملائکه نیز بالاتر و برتر باشد اگر در راه رسول ا...(ص) باشد. مگر جبرئیل توانست با پیامبر(ص) همراهی کند؟ در شب معراج جبرئیل تا مرحله ای با پیامبر(ص) رفت. پیامبر(ص) فرمودند: چرا نمی آیی؟ گفت: من بیشتر از این نمی توانم بیایم، من تا این حد اجازه دارم شما پیغمبر خدایید، شما بروید من دیگر برایم ممنوع است.

انسان اگر در مدار توحید و پیامبر(ص) قرار گرفت می تواند به اوج برسد و اگر در مدار شرک و نفاق قرار گرفت به اسفل السافلین می رسد.

پیامبر(ص)، پیامبر رحمت بودند و آدمهایی که اهل رحم هستند، خدای رحمان به آنها رحم می کند. الراحمون فی الارض، هر چه روی زمین است به آن رحم کنید، تا آنهایی که در عرش و آسمان هستند به شما رحم کنند.

 ما زمینیان باید به همدیگر مهربان باشیم. دروغ می گویند آنهایی که به اسم اسلام  و پیامبر(ص)، آدم می کشند و سر می برند اینها قطعا در راه پیامبر(ص) نیستند پیامبر می فرمایند: «به آنچه در زمین است رحم کنید تا آسمانیان به شما رحم کنند.»

پیامبر یک روز نشسته بودند و فرزندشان را روی زانو قرار دادند و  می بوسیدند و به او مهربانی می کردند. یکی از اشراف وارد شد و گفت من 10تا پسر دارم و تا الان هیچکدام را نبوسیده ام.

پیامبر(ص) ناراحت و عصبانی شدند صورتشان قرمز شد و فرمودند: «من لا یرحم لا یرحم» (کسی که رحم نکند بهشت از او قطع می شود) و فرمودند: من چکار کنم که خداوند، رحمت را از دل تو دور کرده است؟ آدم فرزند خودش را محبت و مهربانی می کند.

اخلاق پیامبر(ص) در پیشبرد اسلام خیلی موثر و مهم بود. مهربانی در خانواده، مهربانی با کودکان و احترام و تکریم بزرگتر ها، این شیوه پیامبر(ص) بود.

توصیفی امام حسین (ع) از پیامبر(ص) دارند: پیامبر آدرس های غلطی که از خدا می دادند آنها را اصلاح کردند و آدرس واقعی خدا را به مردم دادند، پیامبر حکم و امین بودند، برای مردم دلشان، دل دریایی بود.

دل ها چند جور هستند بعضی دلها به اندازه تشت هستند، بعضی دلها به اندازه یک حوض یا به اندازه یک استخر هستند بعضی دلها دریایی و یا اقیانوسی هستند دل پیامبر(ص)، دل اقیانوسی بود. با بی احترامی ها متلاطم نمی شد، در سلام کردن هیچکس موفق نشد از ایشان سبقت بگیرد. امام حسین(ع) می فرمایند: پیامبر اسلام(ص) دائم الفکر بودند.

«تفکر الساعه افضل من العباده سبعین سنه»

یک ساعت تفکر سرنوشت زندگی آدم را متحول می کند. بیشتر آدمهای متعصب و جاهل، بیشتر کسانی که در جامعه ایجاد دردسر می کند ایجاد مشکل می کنند و گره بر گره های جامعه اضافه می کنند، کسانی هستند که اهل تفکر و فکر نیستند.

پیامبر(ص) اهل فکر بودند و هیچگاه از فکر کردن خسته نمی شدند.

ایشان متراصد الاحزان بودند یعنی غم شیرین متصل در دل پیامبر(ص) بود. منتهی غم پیامبر از نوع غم های ما نبود، غم های ما غم های دنیایی و مادی است. نکند بی رزق شوم؟ نکند بی روزی شوم؟ نکند فردا، پس فردا یا سال دیگر خرجیم نرسد؟ این غم ها، غم های تلخ و تیره است غم پیامبر ناشی از درک یک حقیقت عظیم یک حقیقت بزرگ بود پیامبر به معراج رفته بود در دعاهای که در ختم انعام تلاوت می شود یکی این است که: خدایا! دنیا را همه ی هم و غم ما قرار نده که بزرگترین هم و غم ما روزی باشد.

گر زمین و زمان را بهم دوزی           ندهندت بیشتر از روزی

روزی تان همان است که مقرر شده است و تغییر نمی کند. پیامبر(ص) غمشان دنیا نبود، غم ایشان ناشی از درک توحید بود، بهشت و جهنم را دیده بودند.

ایشان سکوت های طولانی داشتند اما سکوت هایشان تو خالی نبود. اینها توصیف هایی است که حضرت سیدالشهداء(ع) در مورد جدشان  داشتند.

نعمت را هر چند کوچک و اندک بود ولی ایشان آن را بزرگ می شمردند، اینگونه نبود که نعمت کوچک را نادیده بگیرند خیلی اوقات دیگران برای ما کار انجام می دهند، حاضر نیستیم یک تشکر زبانی انجام دهیم. این شیوه ،شیوه پیامبر(ص) نیست. پیامبر(ص) برای حقوق شخصی خودشان هیچگاه خشمگین نمی شدند، اما برای اسلام، قرآن و دین عصبانی می شدند. پیامبر ظاهر و با طنشان با مردم یکی بود.

با فضیلت ترین مردم نزد پیامبر اسلام(ص) کسانی بودند که بیشتر به مردم خدمت و کمک می کردند. فرمودند: «خیرالناس انفعهم للناس»  بهترین مردم کسی است که بیشتر به درد مردم بخورد. می فرمودند: صدای کسانی که به من نمی رسد را برسانید تا از اهل بهشت شوید. در حضور پیامبر(ص) کسی وسط حرف دیگری سخن نمی گفت، اگر کسی به پیامبر(ص) برای کمک مراجعه می کرد کمک می کردند و اگر نداشتند و نمی توانستند  با قول معروف و با کلمات زیبا بدرقه اش می کردند و راضی از پیش پیامبر(ص) می رفت.

برای مردم پدر بودند. در یک مجلس اینگونه نبود که به یکی بیشتر توجه کنند  و به یکی کمتر، نگاه پیامبر(ص) به آدمها یکسان بود و تبسمی همیشه بر چهره داشتند. ما خیلی از کارهایمان نه اسلامی است، نه قرآنی، نه شرقی و نه غربی است و بخشی هم من در آوردی است. واقعا اگر رجوع کنیم به اصل  دین هیچ مشکلی نخواهیم داشت پیامبر(ص) همیشه متبسم می بودند.  المومن بشره فی وجهه و حزنه فی قلبه.  غم در دلش است و شادی در چهره اش نمایان است.  پیامبر(ص) اهل تشکر بودند. می فرمودند: «لا یشکر ا... من لا یشکر الناس»  کسی که از مردم تشکر نمی کند، از خدا هم تشکر نمی کند.

سلام هفتاد حسنه دارد، 69 تای آن متعلق به کسی است که سلام می کند  و یکی برای کسی که جوابگو است. پیامبر(ص) دوست داشتند که سلام کردن به کوچکترها در امتش رواج پیدا کند.

ان الله یامر بالعدل و لاحسان و ایتاءذی القربی و ینهی عن الفحشاء و المنکر و البغی.  اندرز و موعظه پیامبر(ص)، اصلاح ذات البین برای پیامبر و خدا مهم است، استغفار پیامبر (ص). بیاییم سیره و رفتار پیامبر را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

خطبه دوم:

باز خودم و همه شما عزیزان را به رعایت تقوای الهی و حریم نگهداشتن برای  ذات اقدس الهی دعوت می کنم چرا که: «ان الله یحب المتقین» کسی که می خواهد خدا او را دوست داشته باشد و محبوب خدا قرار گیرد محبوبیت پیش خدا تقوا است و ورع، تقوا و پارسایی آدمها را از انجام کارهای پست باز می دارد. انشاء الله خدا ما را در  زمره متقین قرار دهد.

مناسبتهای این هفته:

امروز 17 ربیع الاول 19 دی ماه سالروز میلاد خاتم الانبیاء حضرت محمد (ص) است و میلاد امام صادق(ع)، امروز را روز اخلاق  و مهرورزی نام گذاشته اند.

هر کسی امروز را به روز اخلاق  و مهرورزی نام نهاده است بسیار با سلیقه بوده است، مناسب ترین روز برای نامگذاری روز تولد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) است.

همچنین امروز 19 دی ماه سالروز قیام مردم قم در اعتراض به مقاله ساواک علیه حضرت امام (ره) است مثل همچین ایامی بود که ساواک نسبت به امام اهانت هایی کرد. اهانت هایی که در شان خودشان بود را در حق امام نوشتند و مردم قم در 19 دی 1356 تظاهرات و راهپیمایی علیه ساواک انجام دادند و عده ای زیادی به خاک و خون کشیده شدند. قیام ماندگاری که مردم قم در سال 56 در حق ساواک انجام دادند یکی از ایام الله انقلاب  به شمار می آید درس 19 دی ایستادگی در راه حق است که ایستادگی در راه حق مردم قم را به پیروزی رساند

مناسبت دیگر این هفته دوشنبه 22 دی سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان حضرت امام(ره) در سال 1357 است که راه انقلاب را این شورا با تدابیر خودش هموار می کرد.

مناسبت دیگر 24 دی سالروز انتصاب حضرت آیت الله خامنه ای به امامت جمعه تهران است. امام خوب تشخیص می دادند که هر کسی را کجا جایگزین کند امام جمعه بودن پایتخت، امام جمعه بودن کلان شهر را در سال 1358 به امام خامنه ای سپردند.

 

اما بحث ما در خطبه دوم پیرامون وحدت است که در خطبه اول بیان شد اولین رهاورد پیامبر توحید است قولوا لا الا الله تفلحوا  و دومین رهاورد ایشان وحدت است همه ی مسلمانان احترام به همدیگر را حفظ کنند عقاید خودشان را داشته باشند ولی به عقاید دیگران احترام بگذارند. حرمت افکار و عقاید دیگران را حفظ کنند.

عزیزان بزرگترین منکر سیاسی و اجتماعی تفرقه است حتی اگر از تربیون های مقدس  و یا آدم های به ظاهر مقدس باشد بزرگترین منکر در عالم امروز ،در دیانت امروز و در اجتماع امروز تفرقه است خیلی دشمن از این تفرقه منافع برده است و مهمترین معروف اجتماعی – سیاسی تاکید بر وحدت اسلامی است قلم هایی که تفرقه و تشتت می نویسد باید شکسته شوند حنجره هایی  که به نفع انگلیس ،آمریکا  و روباه پیر حرف می زنند باید جامعه آنقدر به بصیرت برسد که حنجره ها خفه شوند  و دیگر حرف از تفرقه و تشتت نزنند.

عزیزان بحث و مجادله مربوط به مجالس علمی است. علما و اهل فن باید بنشینند راجع به یک موضوع تاریخی ،حدیثی و... بحث کنند نه درکوچه و بازار ،نه درمسجد و منبر ونه برای تحریک کردن احساسات و عواطف مردم. بحث علمی و مذهبی باید عالمانه مطرح شود.

با بدگویی به یکدیگر و در علن و انظار  و در افکار عمومی فقط دشمنان شاد می شوند و تعدادشان زیاد می شود همه ی گروهها ی مسلمان به ویژه علمادر حفظ وحدت تلاش کنند  و آن را مهار کنند و اجازه ندهند نا امنی ایجاد شود  و وحدت را نابود کنند و از بین ببرند، یکسری از موانع وحدت درونی است  از خودمان است و یکسری هم بیرونی است موانع وحدت را باید بشناسیم رسانه های نوظهور ،اینترنت،

ماهواره و شبکه های مجازی که به نام های مقدس هم نامگذاری شده اند اینها تفرقه افکنی می کنند  نباید از دشمنان مغرض ،تفرقه افکن و پلید  غفلت کرد از روزی که قدرت ها سیاسی  در دنیا احساس کردند با وسایل ارتباط جمعی  می توانند احساسات مردم را تحت تاثیر قرار بدهند و تفرقه ایجاد کنند از همه توانشان برای تفرقه انداختن استفاده کردند شعار تفرقه آمیز درست کردند  و در دهان مردم انداختند  متاسفانه عده ای هم  در جوامع اسلامی  در کشورهای مسلمان بدون اینکه متوجه شوند چه کاری انجام می دهند  و بدون توجه به اهداف و اغراض دشمنان اصلی ، آنها  هم وارد معرکه شدند پای قومیت ها را باز کردند و اگر قرار باشد قومیت ها  مردم را از هم جدا کند  مذهب ها و گرایش ها ی مذهبی مردم را از هم جدا کنند چیز دیگری نمی ماند  اگر بخواهند عرب، کرد ،فارس و ... را جدا بکنند اگر بخواهند عرق  ناسیونالیستی را در مردم تقویت کنند دیگر چه چیزی باقی می ماند

این تفرقه چوب حراج زدن است به پیکره ی بزرگ اسلام. این از بین بردن نیروها و قدرتهای توانمند اسلامی است که قرآن فرموده اگر شما با همدیگر نزاع کردید ، بدگویی کردید توان و مهابتتان از بین می رود سست می شوید متاسفانه عده ای اسیر این ترفند های استکبار شده اند یکی از موانع اخلاقی اتحاد هواپرستی  و عدم اخلاص است.

اگر کسی اخلاص داشته باشد به خلفا و زن پیامبر بد دهنی نمی کند خودپسندی و خود خواهی منشاء فحاشی  و بد دهنی است اگر حرف زدن ها،  موضع گیری ها و حمایت  ها در جهت رضای خدا باشد تفرقه ایجاد نمی گردد.

عده ای بخاطر همین که در گروهشان در بین همسالان بگویند ما بهترینیم و ما علی را بهتر دوست داریم شروع به دادن فحش هایی می کنند که خود حضرت  علی (ع) هیچگاه ندادند 25 سال پشت سر اینها نماز خواندند و هیچگاه نمازش را اعاده نکرد چرا بعضی از اینها از علی بن ابیطالب شیعه ترند ؟ این تعصبات کور و افراط گونه فقط ضربه به پیکره اسلام زده و می زند.

استاد تفرقه افکنی شیطان است همین شیطان که استاد تفرقه  افکنی است قسم خورد و گفت خدایا به عزتت قسم همه اینها را گمراه می کنم الا بندگان خالص تو اگر کسی خلوص داشته باشد فحش و بد دهنی  نمی کند مگر قرآن نمی گوید فحش ندهید و بد دهنی نکنید کفار را سب نکنید چرا که آنها بر می گردند به اعتقادات شما بد دهنی می کند آنچه قرآن می گوید را باید عمل کرد نه آنچه هوای نفس می گوید وقتی به آنها می گوییم آنچه خدا گفته عمل کن بیان می کنند نه ما آنچه پدرانمان گفته اند را عمل می کنیم شاید پدران شما چیزی نمی دانستند شاید آنها اهل هدایت نبودند.

اسلام با تعصب بی جا مخالف است و هر کسی تعصب بورزد  و دیگران به واسطه ی آن تعصب بورزند رشته های  ایمان را از گردن خودش  باز کرده است پیامبر اسلام فرمودند : رشته ایمان را کسی که بی جهت تعصب بورزد و بیشتر از من پیغمبر تعصب ورزد رشته ایمان را از گردنش باز کرده است.

تکبر و خودپسندی از عوامل تفرقه است  در نا بسامانی های روابط اجتماعی این دو امر خیلی اثر دارد قوم عاد در روی زمین تکبر کردند و تکبرشان آنها را به زمین زد بنابراین همه ما رسالت به وحدت و توسعه ی وحدت در جامعه را داریم  و موانع وحدت را در جهان اسلام  را شناسایی کنیم  حسادت ، کینه ورزی، بدگمانی اینها موجب اختلاف و کدورت  است دنیا پرستی و جاه طلبی موجب تفرقه است پیامبر (ص) فرمودند: جماعت رحمت است رحمت خدا را می خواهید با جمع باشید. حضرت فرمودند: 2 تا از یکی بهتر است 3 تا از 2 تا بهتر است و 4 تا از 3 تا و ...  دست خدا با جماعت است.

«و اعتصموا بحبل ا... جمیعا و لا تفرقوا»   هر کس خواست تفرقه ایجاد کند همان ابتدا نهی از منکر کنید. قرآن از تک تک ما لا تفرقوا را خواسته است.

بسیار شنیده اید از مسلمان نماهایی که به احادیث پیامبر(ص) بی توجهی می کنند و به حمایت سیاسی از جمهوری اسلامی که توی سازمان ملل و کشوهای دیگر حمایت می کند و اگر بتواند اعتراض می کند که چرا اندونزی و عراق و افغانستان  چکار داری؟ مگر همین حمایت های سیاسی  و نوشته هایی که به نفع آنها امضا می کنیم نبوده که تا الان اجازه نداده است استکبار آنها را ببلعد یا به طور کامل بخورد.

مسلمانان باید از همدیگر  حمایت کنند و احادیث پیامبر(ص) را عمل کنند. درشما مردم شریف و بزرگوار  و شهید داده و شهید پرور نباید تعصب بیجا باشد نباید تعصب بیجا جای تفکر  و عقلانیت را بگیرد اطاعت از رهبری  و ولایت و رهبری آگاه بسان این است که در کشتی هر کسی فرمان یا دستوری بدهد کشتی غرق می شود  و به ساحل نمی رسد.  

کسانی که برتفرقه تاکید می کنند  آیه اطیعوا... و اطیعوالرسول را نخوانده اند  برای چه کسانی مطرح شده است استکبار و استبداد همیشه رویکردی تفرقه افکنانه داشته است  ولی پیامبر  و علی (ع)  و اهل بیت  رویکرد و حدت گونه داشته اند.  انشاء الله همه بتوانیم نصرت  و یاری خدا را با اتحاد  و انسجام و بصیرتمان  به اقدام بجا  و به موقع شامل حال خودمان بکنیم  جنگ و خونریزی از آثار تفرقه است  ضعف  و سستی امت اسلام ،فروپاشی هیبت و عظمت مسلمانان  و تسلط دشمنان از آثار تفرقه است.

 

مکتوب شده توسط: زهرا هادیان

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • تشریفات
  • دانلود فیلم ایرانی
  • دانلود کتاب علوم غریبه
  • خرید و فروش فایل
  • عطر ادکلن لیلیوم
  • عطر
  • عطر لیلیوم
  • چاپ مقاله سپیدار
  • موفقیت فردی
  • کولیس معمولی
  • کولیس دیجیتال
  • عکس های عاشقانه
  • گرمکن گاز co2
  • گیفت کارت آیتونز
  • شارژ ایرانسل
  • Shia & Sunni
  • فیلتر پرس
  • خرید گیفت کارت پی اس ان 3 دلاری ارزان
  • تخم نطفه دار طوطی
  • فروش شارژر سامسونگ
  • صمدی آملی
  • فرز فرم الماسه
  • دستگاه طراحی ناخن
  • دستگاه طراحی ناخن
  • دستگاه طراحی ناخن
  • دستگاه طراحی ناخن
  • خرید اینترنتی
  • تک ترانه
  • بج سینه
  • قالیشویی
  • مستر کارت مجازی
  • دانلود آهنگ
  • تور مشهد
  • تور قشم
  • فروشگاه سارین
  • دوربین دیجیتال
  • ديزل ژنراتور
  • خرید هاست
  • مقاله
  • وی اس تی
  • پايان نامه علوم اجتماعي جامعه شناسي
  • پايان نامه دانلود
  • پايان نامه روانشناسي
  • دانلود مقاله معماري
  • خرید لباس
  • آتلیه عروس
  • دانلود فیلم ایرانی
  • انجام پایان نامه مدیریت
  • پایان نامه مدیریت
  • تور تایلند
  • چاپ کاتالوگ چاپ بروشور
  • پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت
  • خرید سرور اختصاصی آمریکا از مبین هاست
  • فروشگاه اینترنتی لباس
  • خرید جم کلش
  • خرید جم کلش رویال
  • تور دبی
  • خرید جم کلش رویال
  • دانلود مقاله مدیریت
  • دانلود مقاله مدیریت
  • دانلود مقاله مدیریت
  • دانلود آهنگ
  • اس ام اس عاشقانه
  • تصفیه آب معصومی
  • لباس خواب
  • تشریفات
  • دستگاه تصفیه آب
  • خرید دوربین مدار بسته
  • برنامه اندروید
  • اپل ایدی
  • دانلود آهنگ جدید
  • دانلود آهنگ جدید
  • ساخت وبسایت رایگان
  • درب اتوماتیک کرج
  • سرویس نوزاد
  • دانلود فیلم اموزشی
  • لوازم یدکی خودرو
  • ساعت مچی
  • کیف چرمی
  • جزوه کنکوری
  • مدل دکوراسیون اتاق خواب 2016
  • ابزار وبلاگ و سایت
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • نظرسنجی
    فلسفه وجودی شورای انقلاب فرهنگی چیست ؟
    گالری تصاویر

    نماز جمعه

    همایش ها

    دیدارهای امام جمعه